Het Goede Gesprek

Soms loopt het leven anders dan verwacht. Onverwachte of ingrijpende gebeurtenissen, zoal het verlies van werk, gezondheid, mobiliteit of het verlies van een dierbare kunnen het leven op zijn kop zetten. Er komen vragen boven als: Waarom overkomt mij dit?, Hoe kan ik nu verder gaan?, Doe ik er eigenlijk nog wel toe?. Op deze vragen is vaak niet zomaar een antwoord te geven. Toch kan het fijn zijn om eens met iemand hierover te praten. Hiervoor kunt u een beroep doen op Het Goede Gesprek. Gemotiveerde en getrainde vrijwilligers zijn beschikbaar voor u om te luisteren naar uw zorgen, vragen en verlangens. Zo komt u op adem en krijgt u weer wat grip op het leven. Het Goede Gesprek is er voor alle bewoners vanaf 55 jaar in Rotterdam Centrum, ongeacht levensovertuiging of achtergrond.

Samen met wmo radar en Samen010 is het Wijkpastoraat drager van ‘Het Goede Gesprek’.

Ook als vrijwilliger kunt u zich aanmelden als gesprekspartner bij Het Goede Gesprek. U geeft tijd en aandacht aan een ander, maar u krijgt er ook veel voor terug. De gesprekken geven u als vrijwilliger voldoening, zelfinzicht en een bredere kijk op het leven. Heeft u levenservaring, kunt u goed luisteren en bent u minimaal 1 jaar beschikbaar, doe dan mee!

De coördinatie ligt in handen van Irene van Binsbergen, geestelijk verzorger en projectleider:

T 06 – 82 14 30 44

E ivbinsbergen@wmoradar.nl

Het Goede Gesprek wordt mede mogelijk gemaakt door:

·         Gemeente Rotterdam

·         Oranjefonds